Wij horen soms van patiënten; Waarom al die vragen van de assistente aan de telefoon?

Onze assistente hebben een triageopleiding gehad. Triage, het woord zegt het al, helpt ons met inschatten van het probleem.
Door middel van aanvullende vragen kan de assistente;
– inschatten binnen hoeveel tijd u geholpen dient te worden (spoed?)
– indien nodig alvast belangrijke adviezen geven (bv in geval van spoed tot dat er een hulpverlener bij u aanwezig kan zijn)
– inschatten of het een afspraak op het spreekuur behoeft of dat u telefonisch door ons geholpen kan worden.
– inschatten van de benodigde tijd voor een afspraak. Hiermee proberen we onze planning zo goed mogelijk te laten verlopen. Serieus naar u klachten kijken kost vaak meer tijd dan u denkt.

Of te wel met triage verhogen wij onze kwaliteit.

Heeft hier echt bezwaar tegen? Geef dit dan aan de assistente aan. Geeft u dan wel zelf aan of we de standaard 10 minuten voor u kunnen reserveren of dat u meer tijd nodig denkt te hebben.

Filmpje over triage.