Wij horen soms van patiënten; Waarom al die vragen van de assistente aan de telefoon?
Onze assistenten hebben een triage-opleiding gehad. Triage, het woord zegt het al, helpt ons met inschatten van het probleem.
Door middel van aanvullende vragen kan de assistente;
– inschatten binnen hoeveel tijd u geholpen dient te worden (spoed?)
– indien nodig alvast belangrijke adviezen geven (bijvoorbeeld in geval van spoed tot dat er een hulpverlener bij u aanwezig kan zijn)
– inschatten of het een afspraak op het spreekuur behoeft of dat u telefonisch door ons geholpen kan worden.
– inschatten van de benodigde tijd voor een afspraak. Hiermee proberen we onze planning zo goed mogelijk te laten verlopen. Serieus naar u klachten kijken kost vaak meer tijd dan u denkt.
Of te wel met triage verhogen wij onze kwaliteit.
Heeft hier echt bezwaar tegen? Geef dit dan aan de assistente aan. Geeft u dan wel zelf aan of we de standaard 10 minuten voor u kunnen reserveren of dat u meer tijd nodig denkt te hebben.