Per 1 oktober actief

Chatten met je eigen huisarts, praktijkondersteuner of assistente.

Deze berichtenapp werkt net zoals whatsapp maar dan speciaal voor de huisarts. Via de app zijn we de gehele dag bereikbaar voor onze patiënten. U kan ons altijd een berichtje sturen. Wij beantwoorden deze uiteraard tijdens onze openingstijden.

Bij Huisartspraktijk Woerden Oost vinden we het belangrijk om goed bereikbaar te zijn en u laagdrempelig te kunnen helpen. De afgelopen jaren merken we dat het steeds drukker wordt, waardoor u soms lang moet wachten aan de telefoon. We zijn heel hard op zoek geweest naar een manier om dit te verbeteren. U kon uw vragen ook via UwZorgOnline stellen. Helaas liep dit niet altijd even soepel.  Wij hebben hier een oplossing voor gevonden!

PraatMetDeDokter (via de app) 

Wat kunt u ermee?

In een beveiligde omgeving 24 uur per dag nog eenvoudiger:

  • Vragen stellen: Heb je een vraag over een recept, een afspraak, een uitslag of een medische klacht? Via PraatmetdeDokter kun je deze vragen direct naar je huisartsenpraktijk sturen.
  • Klachten beschrijven: Heb je een medische vraag? Beschrijf je klacht in de app en verstuur deze naar je huisarts. Als het nodig is, zal PraatmetdeDokter automatisch een paar vervolgvragen stellen zodat je huisarts alle informatie heeft om je goed te kunnen helpen.
  • Snel antwoord ontvangen: Zodra je huisarts je vraag heeft beantwoord, krijg je een melding op je telefoon. Zo kun je doorgaan met je dag zonder te wachten.
  • Chats teruglezen: In de app kun je altijd je eerdere gesprekken met je huisarts teruglezen.

Het lijkt op een gewone chat app, maar bij medische vragen vraagt PraatmetdeDokter automatisch de nodige medische informatie op. Hierdoor kunnen wij u beter en sneller helpen. U krijgt altijd antwoord van ons eigen vaste team van doktersassistenten en huisartsen.

Het grote voordeel van de app is dat er meer berichten heen en weer gestuurd kunnen worden en dat u veel sneller een antwoord kan verwachten. Tijdens openingstijden zal dit maximaal binnen een paar uur zijn, maar meestal sneller. U hoeft dus niet meer te bellen. U kunt het antwoord lezen op een voor u geschikte tijd. NB Zet hiervoor wel uw notificatie in de app aan!

Wat heeft u nodig?
Een account bij ons patientenportaal UwZorgOnline.
Heeft u al een account bij UwZorgOnline? U klikt in het patiëntenportaal van UwZorgOnline op de tegel “chat met de praktijk” (rechts onderin). Als u deze tegel niet ziet, moet u de app eerst updaten via de playstore. Wanneer u op de tegel klikt, wordt er automatisch een persoonlijk account voor PraatmetdeDokter aangemaakt. U hoeft de praktijk geen bericht te sturen om het account te bevestigen, één keer op de tegel “chat met de praktijk” klikken is voldoende.

Vanaf nu gaat een e-consult en  het inplannen van afspraken ook via “chat met de praktijk”. Dit zorgt ervoor dat uw afspraak direct in de goede agenda komt en dat wij de juist benodigde tijd voor u reserveren. UwZorgOnline is tevens om uw dossier in te kijken, uitslagen in te zien en herhaalmedicatie te bestellen.

Vanaf 1 oktober wordt de mogelijkheid om een e-consult te sturen binnen UwZorgOnline uitgeschakeld. Wij vragen u in plaats daarvan PraatmetdeDokter te gebruiken. Ook voor het inplannen van afspraken stuurt u een afspraakverzoek via de tegel “PraatmetdeDokter”. Dit zorgt ervoor dat uw afspraak direct in de goede agenda komt en dat wij de juist benodigde tijd voor u reserveren. UwZorgOnline behoudt u om uw dossier in te kijken en uitslagen in te zien.

De app zal u zo veel mogelijk begeleiden tijdens het gebruik. Mocht u toch vragen hebben, dan kunt u de veel gestelde vragen pagina op de PraatmetdeDokter website raadplegen. Of bekijk deze video op YouTube met voorbeelden van het gebruik van de app.

De applicatie is veilig in gebruik en voldoet aan de actuele vereisten voor veilige en vertrouwelijke communicatie in de zorg.

Heeft u hulp nodig bij het aanmaken van een account? We staan klaar om u te helpen!